04 d’octubre 2021

Ibón de Plan o Basa de la Mora


 El Ibón de Plan, conegut també com Basa de la Mora, és un llac natural d'alta muntanya situat a 1.910 metres d'altitud. El Ibón, pertany al poble de Plan, a la Bal de Chistau, Comarca del Sobrarbe. Explica la llegenda que les persones d'ànima pura que en la nit de Sant Joan es rentin la cara en les seves aigües, veuran una bella mora ballant una dansa màgica...

Per arribar fins el Ibón es pot fer a peu, des de Plan o des de Saravillo. També es pot anar amb cotxe des de Saravillo fins al Refugi de Lavasar, no oblidant pagar els 3€ per ús de la pista. Són uns 14Kms, i des d'allà agafant un sender molt ben indicat que neix just darrere del refugi, s'arriba en poc més de 20 minuts al Ibón. (Extret de "Descubre Huesca")

1 comentari:

  1. Para mi el Ibón de Plan es uno de los lagos más bellos del Pirineo o por lo menos de los que yo conozco. Es una excursión fácil de unos 30 minutos con una fuerte bajada al principio pero el resto sin desniveles importantes. Hay que ir en primavera, en verano acostumbra a tener poca agua.
    Hay una leyenda que dice que las personas de alma pura si en la noche de San Juan se lavan la cara en sus aguas verán una bella mora bailando una danza mágica. Yo estuve el día de San Juan y no se si es porque llegué con retraso, porque mi alma ya no es pura o porque iba con mi esposa y no quiso crear problemas pero la bella mora no se me apareció.

    ResponElimina