12 de novembre 2021

El Pedraforca

El Pedraforca és una emblemàtica muntanya de Catalunya, situada entre els termes municipals de Saldes i Gósol, al Berguedà. Té una forma molt peculiar, formada per dues carenes paral·leles (els pollegons) unides per un coll (l'Enforcadura). El Pollegó Superior té una altitud de 2.506,4 metres (amb un cim secundari, el Calderer de 2.496,7 metres) i el Pollegó Inferior de 2444,8 m. L'Enforcadura se situa a 2.356,2 m i té una tartera a cada banda. La singularitat de la seva forma, junt amb el fet que el massís no forma part d'una serralada pròpiament dita han convertit la muntanya en una de les més famoses del territori català. El massís de Pedraforca està declarat paratge natural d'interès nacional, i l'entorn forma part del Parc Natural del Cadí-Moixeró.

El Pedraforca es una emblemática montaña de Catalunya, situada entre los términos municipales de Saldes y Gósol, en el Berguedà. Tiene una forma muy peculiar, formada por dos crestas paralelas (els pollegons) unidas por un cuello (l'Enforcadura). El Pollegó Superior tiene una altitud de 2.506,4 metros (con una cima secundaria, el Calderer de 2.496,7 metros) y el Pollegó Inferior de 2444,8 m. L'Enforcadura se sitúa a 2.356,2 m. y tiene una canchal a cada lado. La singularidad de su forma, junto al hecho de que el macizo no forma parte de una cordillera propiamente dicha han convertido la montaña en una de las más famosas del territorio catalán. El macizo del Pedraforca está declarado paraje natural de interés nacional, y su entorno forma parte del Parc Natural del Cadí-Moixeró.

 

2 comentaris:

  1. Buenos días y gracias por la información. Había escuchado hablar de ella a la familia pero yo aún no la he visitado. Es una preciosidad de paisaje, Llorenç.
    Gracias.
    Buen día ☺️

    ResponElimina
    Respostes
    1. El Pedraforca, La Pica d'Estats y Montserrat son las montañas más emblemáticas de Catalunya.
      Muchas gracias por visitarme y por los comentarios.
      Buen fin de semana.

      Elimina