29 de novembre 2021

Pòrtic de la inacabada església de la Colònia Güell

Fotografia editada amb el programa Aurora HDR


La cripta de la Colònia Güell és una obra modernista d'Antoni Gaudí, construïda entre 1908 i 1915 per encàrrec de l'empresari Eusebi Güell com a edifici religiós per als seus treballadors de la Colònia Güell, situada a Santa Coloma de Cervelló (Baix Llobregat).

El projecte de colònia obrera ideat per Güell disposava d'hospital, fonda, escola, comerços, teatre, cooperativa i capella, a més de les fàbriques i els habitatges dels obrers, en una superfície total d'unes 160 hectàrees. Gaudí s'encarregà de la planimetria del conjunt, pel que comptà amb la col·laboració dels seus ajudants Francesc Berenguer i Mestres, Joan Rubió i Josep Canaleta.

La que hauria sigut església de la Colònia fou encarregada per Güell i projectada per Gaudí el 1898, encara que no es col·locà la primera pedra fins al 4 d'octubre de 1908. S'ubicà en el terreny d'una antiga masia coneguda com a Can Soler de la Torre. Lamentablement, tan sols es construí la cripta, ja que a la mort del comte Güell el 1918 els seus fills abandonaren el projecte. La cripta fou consagrada el 3 de novembre de 1915 pel bisbe de Barcelona, Enric Reig i Casanova, dedicant-se al Sagrat Cor de Jesús. Viquipèdia 

La cripta de la Colonia Güell es una obra modernista de Antoni Gaudí, construida entre 1908 y 1915 por encargo del empresario Eusebi Güell como edificio religioso para sus trabajadores de la Colonia Güell, ubicada en Santa Coloma de Cervelló (Baix Llobregat).

El proyecto de colonia obrera ideado por Güell disponía de hospital, fonda, escuela, comercios, teatro, cooperativa y capilla, además de las fábricas y viviendas de los obreros, en una superficie total de unas 160 hectáreas. Gaudí se encargó de la planimetría del conjunto, por lo que contó con la colaboración de sus ayudantes Francesc Berenguer y Mestres, Joan Rubió y Josep Canaleta.

La que habría sido iglesia de la Colonia fue encargada por Güell y proyectada por Gaudí en 1898, aunque no se colocó la primera piedra hasta el 4 de octubre de 1908. Se ubicó en el terreno de una antigua masía conocida como Can Soler de la Torre. Lamentablemente, tan sólo se construyó la cripta, ya que a la muerte del conde Güell en 1918 sus hijos abandonaron el proyecto. La cripta fue consagrada el 3 de noviembre de 1915 por el obispo de Barcelona, ​​Enric Reig i Casanova, dedicándose al Sagrado Corazón de Jesús. Viquipèdia.

1 comentari:

  1. Es una joya de Gaudí que merece ser visitada sobre todo el interior. La he visitado solo una vez y no tengo ninguna fotografía. Tuve la mala suerte de topar con un vigilante borde que no me dejó hacer fotos después de pagar una entrada no precisamente barata. Dije que no volvería y sigo cumpliéndolo.
    Tenemos muy buena amistad con una valenciana que también se llama Soler.
    Buenas noches
    Un abrazo.

    ResponElimina